Met het ‘Kleedkamer4  Bierviltje’ kun je op een gemakkelijke manier beginnen met contentmarketing:

  1. De basis is altijd jouw groenrode draad: wat ga je jouw doelgroep brengen?;
  2. Daarna bedenk je of je gaat bloggen, video’s of podcasts maken in combinatie met de nieuwsbrief;
  3. Vervolgens bedenk je hoe je klanten binnenhaalt.

Stel dat jij bijvoorbeeld mensen gaat leren hoe ze van een oud meubelstuk een nieuwe kunnen maken. Jouw groenrode draad is dan dat je mensen gaat meegeven hoe leuk het is om zelf iets te maken. Vervolgens bedenk je dat je video’s gaat maken over zo’n transformatie op YouTube om een publiek op te bouwen en dat je de video’s steeds aankondigt via de nieuwsbrief. Als je daarmee eenmaal een publiek hebt opgebouwd, ga je jouw achterban uitnodigen om mee te doen aan de cursus meubels maken. Bob Ross deed het al op die manier: hij vertelde zijn verhaal van een mooi schilderij in een uur maken op tv en aan zijn fans verkocht hij schilderspullen en cursussen.