Met het ‘Kleedkamer4  Bierviltje’ kun je als bedrijf of freelancers op een gemakkelijke manier verhalen maken waarmee je een klantenbestand opbouwt:

  1. De basis is altijd jouw rode draad: wat ga je jouw doelgroep brengen?;
  2. Daarna ga je aan de slag met jouw nieuwsbrief;
  3. Je bouwt een publiek op;
  4. Hoe verkoop je spullen/diensten aan dat publiek?

Stel dat jij bijvoorbeeld mensen gaat leren hoe ze in korte tijd kunnen leren schilderen. Jouw rode draad is dan dat je mensen gaat meegeven hoe leuk het is om zelf iets te maken. Vervolgens bedenk je dat je video’s gaat maken om een publiek op te bouwen en dat je de video’s steeds aankondigt via de nieuwsbrief. Als je daarmee eenmaal een publiek hebt opgebouwd, ga je jouw achterban uitnodigen om mee te doen aan de cursus. Bob Ross deed het al op die manier: hij vertelde zijn verhaal van een mooi schilderij in een uur maken op tv en aan zijn fans verkocht hij schilderspullen en cursussen.