Kleedkamer4-Podcast (deel 3): Waarom Ilja Gort wegkomt met zijn commerciële content

In deel 3 van de Kleedkamer4-podcast (met een nieuwe microfoon voor Bas) praten Jerom en Bas over Steenrijk Straatarm, het programma op SBS dat ook in de herhaling nog bijna een miljoen kijkers trekt. We hebben het over het keurslijf van zo’n format waarin het programma de vragen én de antwoorden geeft. Ja, we moeten van de makers begrip hebben voor mensen die weinig te besteden hebben en rijke mensen werken altijd hard. We hebben het erover hoe je als freelancer, ondernemer of ZZP’r met content gaat beginnen door een format te bedenken. Dat is altijd een goed plan, maar maak het format ook weer niet te dominant, doe het op je eigen manier waardoor het wat meer persoonlijkheid krijgt.

Over persoonlijkheden gesproken….We hebben het ook over Bob Ross en Ilja Gort, twee mensen die je met gemak zou kunnen omschrijven als ‘hele goede contentmarketeers’. Bob Ross had een tv-programma over schilderen waarmee hij een groot publiek opbouwde. Aan dat publiek verkocht hij vervolgens verf en masterclasses. Ilja Gort schrijft boeken en maakt tv-programma’s waardoor hij een publiek opbouwt. En ja, hij verkoopt ook veel van zijn eigen wijn aan dat publiek. Het gaat erover waarom iemand als Ilja Gort zich kan veroorloven om best een beetje commercieel te zijn, bijvoorbeeld op Facebook waar we van hem altijd naar de AH moeten. Dat kan wel eens komen doordat zijn merk samenvalt met zijn persoon waardoor hij altijd de regie heeft over content én commercie.   

Site Footer

Sliding Sidebar